View Post

Samenwerken: 7 tips van de reclamehelden achter Nike, BEN & bol.com

Elke dag een beetje beter. Welke marketeer wil dit nou niet? Zeker in de samenwerking met creatieven en bureaus valt er nog veel te winnen. Reclamehelden achter iconische merken als Nike, BEN en Pietertje van Calvé barsten van de ideeën waarmee jij én je campagnes succesvoller worden. Ontdek de 7 belangrijkste lessen om alles uit jullie samenwerking …

View Post

Zo til je klantbeleving naar het level van Coolblue & Albelli [6 kenmerken]

Klantbeleving loont. Scoor je hier als organisatie hoog op? Dan leidt dat tot uitzonderlijke resultaten: klanten die minder prijsgevoelig zijn, meer producten afnemen, je advies opvolgen, meer aandacht besteden aan je communicatie én je vaker aanbevelen. De droom van iedere marketeer. Deze 6 kenmerken brengen je linea recta naar the next level! #1 Inspirerend leiderschap Wist je …

View Post

Van startup naar unicorn: zo ging het bij Snapchat, Airbnb en Netflix!

Het zijn fantastische tijden. Tenminste, als je van verandering houdt. Startups veroveren in een mum van tijd de wereld. Waar Twitter er nog twee jaar over deed om een miljoen gebruikers te bereiken, lukte het Dropbox in zeven maanden, Instagram in tweeënhalve maand en Periscope in slechts tien dagen. Het tippingpoint van succes wordt sneller bereikt dan …

View Post

Scoor met je klantbeleving: focus op emotie!

Bovengemiddeld klantgericht zijn: iedereen wil het. Sommigen slagen erin. Maar slechts enkelen bieden een écht onderscheidende klantbeleving. Al denken we daar zelf anders over. Zo’n 80% van de CEO’s is ervan overtuigd dat hún organisatie uitermate klantgericht is. Maar wat blijkt? Slechts een schamele 8% van de klanten beaamt dit. Er valt dus nog veel te winnen! …

View Post

Korting in ruil voor jouw online privacy?

De trend is gezet en het valt niet te ontkennen: onze data zijn waardevol. Stel je eens voor: je hebt één online identiteit, met één account. Voor alles. Met je echte naam. Waarin je hele doen en laten geregistreerd wordt – dag en nacht. Van je gedrag en interesses tot je betalingsgegevens. Volledig in beheer bij één bedrijf. …

View Post

Tony’s Chocolonely laat zien waarom de ‘Why’ zo belangrijk is

Mooie verhalen: ik vind ze fascinerend. Zowel in mijn rol als marketeer als daarbuiten. Soms kom je een verhaal tegen dat boven de andere uitstijgt. Dat je raakt. Dat het waard is om te delen. Dat je bewust maakt van de kracht van storytelling en een sterke ‘Why’. Zoals dit verhaal. Het begon nog met een waarschuwing: …